India part 1

29 september 2013 - Alleppey, India

23 september
aangekomen in Thiruvananthapuram met de vlieger en direct een rickshaw (ook wel soms tuk tuk genoemd) genomen richting onze slaapplaats in Kovalam. Onderweg konden we vaststellen dat India een heel stuk vuiler is dan Sri Lanka. Langs de kant van de weg, in de grachten, in het water, ... overal ligt het vol met afval. Eens aangekomen in Shirleys beach house (de hostel waar we hadden geboekt) werden we direct verder geholpen door de hele lieve Shirley die maar al te graag eens tetterde. Na de gezellig babbel en de rugzakken in de kamer te hebben gezet zijn we vertrokken richting Kovalam beach. Blijkbaar een toeristische trekpleister met veel restaurantjes en souvenirwinkeltjes. Niets speciaal dus. Wat wel leuk is is dat de lucht er vol met roofvogels hangt. Prachtige beesten!
De dag erop zijn we eens gaan rondlopen in de grote stad Thiruvananthapuram of Trivandrum zoals de mensen ze hier noemen. In de stad heerst een grote drukte van voertuigen en mensen, maar niet echt storend voor Wouter., Michelle daarentegen kan er niet zo goed tegen. Wouter vindt het zalig om de stad in rep en roer te zien. Iedereen die zich zo snel mogelijk door het verkeer baant, de kraampjes die je vanalles proberen te verkopen, de kleuren van de winkeltjes, reclameborden en de kleren van de mensen en alle soorten geuren die jeje maar kan inbeelden. ECHT GENIAAL!
In de de stad hebben we een bezoekje gebracht aan een paleis met prachtig houtwerk en een hindoe tempel waar we niet binnen mochten. Je mocht enkel binnen om te baden en bidden in de traditionele kleding.
De dag erop zijn we vertrokken richting Kollam waar we een slaapplaats hadden geboekt die totaal niet voldeed aan de foto's zoals op het internet. Niet zoals we verwachtte kregen we ons geld zonder tegenspraak terug en konden we verder op zoek gaan. Daarbij heeft onze tuk tuk chauffeur Hussan ons goed geholpen, hij regelde namelijk een heel huis voor ons met backwatertour en eten bij voor een gunstig prijsje. Alle na wat onderhandelen toch :). Eens aangekomen werden we hartelijk verwelkomt in onze villa door een toffe gastheer vijeesh genaamd. Wij noemde hem viji, veel gemakkelijker. Die dag zijn we direct een backwater tour gaan maken met viji die onze boot voortduwde met een stok en een frans koppel. We mochten zelf ook proberen de boot eens vorrt te duwen waarbij viji zoals steeds een grapje uithaalde. De tocht was een leuk en mooi uitstapje langs de watertjes waar de mensen langs woonde en ook veel vogels rondvlogen.
De dag erop zijn we onder ons met viji als gids een wandeling gaan maken. daarbij zagen we hoe touw werd gemaakt van kokosnoot, cashewnoten werden gepeld, rubber word gemaakt en hoe de kindjes in scholen werkte. Heel plezant om de kinderen zo blij te zien toen we langskwamen. Ook zijn we bij 2 mensen thuis langsgegaan. De eerste was een echte hindoe man die een tuin had vol met kruiden, bloemen, fruit en groenten. Hij liet ons alles zien proeven en ruiken. Dat vonden we echt de max! de 2de persoon waar we langs zijn geweest was een kunstenaar en leraar kunst in een school. Hij liet ons zijn kunstwerken zien en deed er zelfs 1 cadeau. Spijtig genoeg konden we die niet meenemen dus gaven we hem cadeau aan viji alsook het schaakbordje dat Wouter mee had genomen van thuis en eigenlijk van zijn oudste broer is (srr broertje). Maar het schaakbordje was niet zonder reden, 1 avond heeft viji tegen Wouter en iemand van het franse koppel tegelijk gespeeld en alle 2 zonder moeite gewonnen. Hij vond het een heel leuk spel, had het zet zelf niet en Wouterwou het schaakspel al eerder kwijt raken. Dus dit was de perfecte oplossing. Hij was er echt supper gelukkig mee!
De dag erop vertrokken we naar Allapuzha (27 september).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. The :
    29 september 2013
    zeg jullie gaan nog gevierde acteurs worden,vergeet ons niet he,laat ons dan maar overkomen ze,wij zullen ons dan wel bezig houden met de gewone dingen van t'leven terwijl jullie de filmdiva's kunnen spelen!Jaja tziet er als maar beter uit.indiawood here we come ;/)))
  2. Ira Possemiers:
    30 september 2013
    Wat een rijkdom aan ervaringen, belevenissen, ...dikke kussen Ira
  3. Opa celle:
    30 september 2013
    Hallo Wouter en Michelle hopenlijk alles goed met jullie en verloopt de reis naar wens. Hier alleen maar werken en dat zonder mijn maatje.
    Tot de volgende en hou jullie goed groetjes Opa celle en Rita .