Sri lanka 5

24 september 2013 - Negombo, Sri Lanka

Zaterdag 21 september zijn we om 5u opgestaan om naar de haven van Merissa te gaan. Toen we aankwamen zagen we een hele hoop mensen en boten en een stevig vleugje vissengeur. Er werden heelder hopen van vanalle soorten vis en zeedieren van de boten gehaald en voorgelegd aan de kopers. De vissen lagen zowel in bakken als op de grond waar iedereen al is goed had op gespeekt en gesnoten. Mmmmmm echt lekker :p!!! De kopers verzamelden zich in hopen rond de vis die werd gewogen en verkocht. Er was keuze tussen: Grote (tot een 1,5m) en kleine tonijn, barracuda, inktvis, krabben,roggen, ... en zelfs haaien. Eens ze waren gekocht konden ze direkt worden ontdarmd en gesneden, voor een prijsje, zodat ze recht in de pan konden. Eens alles was verkocht begon de vislui de boten en netten te hertsellen. De boten die aan wal lagen om te herstellen stonden op zowel palmstronken stenen en zelfs tonnen. Wij zouden er niet graag onder staan om eraan te werken, geloof het maar. De tonnen waren verroest en de stronken stonden op knappen.
De boten in het water stonden in 5 rijen naast elkaar. Je kan je wel voorstellen dat je nogal een goede kapitein moest zijn en veel hulp van andere vislui nodig had om uit te varen.
Eens terug van de haven hebben we een klein dutje gdn en vervolgens een wandeling aan het strand. Onderweg, aan een strand waar niemand was, kwam een man ons vertellen dat hij wilde zeeschildpaaden had gezien en toonde ons er 1. We zijn dan maar naar een hoger plekje gestapt zodat we ze beter konden zien. En idd we zagen ze 1 per 1 boven komen om lucht te happen en terug onderduiken. Er waren er in alle maten, echt leuk om te zien.
Savonds hebben we de dag afgesloten met een uitgebreid dinner, namelijk een schotel met een hele vis (barracuda), krab en jumbo garnaal. Dat was echt Abnormaaal lekker!
De volgende dag stapten we om 8u op de bus richting Negombo en om 14u kwamen we aan in dezelfde hostel waar we zijn begonnen. Dat vond de gastvrouw wel leuk. De volgende dag (23 september) vertrokken we om 5u richting de vlieghaven van colombo om om 7.45u te vertekken naar thiruvananthapuram in India.

1. Saria:
    24 september 2013
    Leuk leuk ! Mis jullie! We gn zaterdag 28sept na mask'ara vo Kim hare bday! Zullen wss is denken aan jullie. Zullen erop klinken! :-) xxx
  2. M en w:
    25 september 2013
    Klinkt dan maar is goe door ze ;)!!! Xxx
  3. Alex ,Kristian ,Januzzi en Kader , juf Danni:
    26 september 2013
    amai jufke eet gij haaien en scampies ? Woellie zooo groot , hebben ze daar ook paling vraagt de Kristian ! ;-)
    'k Denk dat ge met één taloorke vis wel goe gegeten hebt hé ....
  4. M en w:
    26 september 2013
    De haai hebben we niet gegeten hoor, ocharme. Maar voor de rest al super veel viskes gegeten. Bij de mensen hier thuis eten we mee op de grond en lekker met ons handen ( alleen met de rechter, want de linker gebruiken we hier om onze poep met water af te spoele, dus geen toiletpapier :p!)
  5. Jean:
    27 september 2013
    het word altijd intresanter hou het maar een heel jaar vol ! dit maken julie misschien maar 1 keer mee in het leven . ps merci voor het kaartje heel mooi .geniet er van beide en blijf voorzichtig !!!! oh a..propos heb nog niet veel gezien of gehoord wat bedrefd de overnachtingen in julie tentje . haha xxx
  6. M en w:
    29 september 2013
    Neenee nog geen tentje in Azië, kamers zijn hier te goekoop. Gaan die waarschijnlijk vanaf Australië laten opsturen.
    Ps: vraag eens aan papa de gegevens van dropbox, dan kunnen jullie ook alle filmkes zien ;).
    En probeer eens skype aan te maken dan kunnen we met de webcam eens tegen elkaar praten.
    Dikke kussen!
  7. Ria van den Bergh:
    29 september 2013
    Hè Michelle en Wouter leuk om nog wat foto's te zien ik zie er altijd naar uit om nieuwe foto's te zien zo zie ik dat het goed gaat met jullie
  8. The :
    29 september 2013
    weeeehweeeh kwou dak daar ook was ;/))))))))))) dikke knuffels,kvind wel dat jullie precies al goe vermagerd zijn ze!Goe blijven eten he
  9. M en w:
    30 september 2013
    Haha kdenk het toch ni ze papa, we eten hier nog heel goe zene. kheb er af en toewel last van ( wouter met zijn ijzeren maag ni natuurlijk) maar nooit te erg ;). Maar ik mis den belgische kost al wel zene! Kga een kookboekje bijhouden, dus dan kan ik jullie als we terug zijn ook van de wereldkeuken laten proeven! Xxx