Sri Lanka 2

11 september 2013 - Sigiriya, Sri Lanka

De hostel waar we eerst waren ingetrokken aan Adams peak bleek nogal duur te zijn, dus zijn we de volgende dag op zoek gegaan naar een andere hostel. 50m verder vonden we er al 1 aan de helft van de prijs met dezelfde faciliteiten.
Door het slecht weer hebben we de tocht op de Adams peak maar een dag uitgesteld, maar zonder succes. De volgende dag was het nog steeds hetzelfde weer, dus besloten we de stap toch maar te zetten.
Enekel de eerste 2km hebben we kunnen genieten van de mooie omgeving. Daarna werd het wandelpad bedekt met wolken en veranderden de trappen in kleine watervallen door de hevige regen. Na 3,5u bereikten we de koude en winderige top. Zelf verkleumd van de kou kregen we onderdak en warme thee aangeboden door 2 jongens die als enige verbleven op de top om het monument te onderhouden. Ze hadden het zelf ijskoud omdat ze enkel een klein elektrisch vuurtje hadden op hun kamer. Daar mochten we ons moddagmaal opeten, een beetje opdrogen en opwarmen. We hebben ze dan een deel van onze lunch en wat geld gegeven omdat ze precies van weinig moesten overleven. Elke week wisselden ze met 2 andere mensen om op de top te verblijven zodat het toch wat menselijk bleef. Eens opgewarmd begonnen we de tocht terug naar beneden. Onderweg viel er nauwelijks regen en na 2,5u zaten we al terug in de hostel met een lekkere warme tas thee in onze handen.
Na een goede nachtrust zijn we vroeg opgestaan om de bus naar Hatton te nemen en vervolgens naar Kandy. Daar hebben we ons ontbijt/lunch gegeten en vertrokken we terug met de bus naar Dambulla. We hebben die dag 6u op de bus gezeten, dus kan je je wel inbeelden dat we een stijve kont hadden. Vooral Wouter heeft het moeilijk gehad aangezien de stoelen er 15cm lager staan en de beenruimte ook een pakje minder is tov België.
Vanuit Dambulla namen we de tuk tuk naar onze verblijfplaats.
De volgende dag trokken we naar sigiriya rock. Dit is een rots met verscheidene muurschilderingen, badplaatsen en ruïnes van een monnikenklooster op de top van de rots. Aan de voet van de rots zijn enkele baden en fonteinen aangelegd van abnormaal formaat. Het is te vergelijken met olympische zwembaden. De uitzichten die we te zien kregen op de top van de rots waren fenomenaal. Enkel spijtig van de vele en luidruchtige toeristen, maarja toeristen zijn we nu eenmaal ook natuurlijk. s'Avonds hebben we de dag afgesloten met een dinner in een lokaal 'restaurantje'. Het leek of we bij de mensen thuis zaten te eten. Maar dat maakte het juist zo plezant. Het gezin, dat ons bediende, was super vriendelijk en plezant. Telkens we puften van het pikante eten schoten ze allen even in de lach.

1. The :
    12 september 2013
    Tof ze zo afzien ;/) t'is daar precies slechter weer dan bij ons hier,alhoewel,we hebben hier ook net drie regendagen achter de rug!We hebben jullie kaartje eergisteren al aangekregen SUPER!
    Wanneer gaan we eens skype'n?Of is de wifi maar zozo daar?Enfin is ook niet belangrijk,zolang we maar weten dat jullie oké zijn en een fijne reis hebben is het al lang goed voor mij ze ;/))
    De foto's zijn echt mooi en geven een mooi beeld van jullie avonturen,voortdoen zo hé,ik volg het op!Morgen zal ik een mailtje sturen en zal ik aangeven welke foto's in veilige bewaring zijn,dan kan je ze wissen hé Wouter.
    Ons Moeke mag vandaag eindelijk terug naar huis,die is content ze,nu was ze het grondig beu daar in het ziekenhuis,heel de dag maar liggen das niets voor ons familieke hé ;/))k'zal eens naar haar thuis gaan met de laptop dan kan ze de blog ook eens bekijken en weer eens een reactie plaatsen!
    Voor de rest gaat het hier zen gangetje,maw ge mist hier niets hoor!Geniet maar van jullie avontuur en besef goed dat dit iets unieks is,je weet ik ben fier op jullie hé!!!
    Mamma is goed bezig met haar nieuwe job-functie en ze doet dat goed hoor,een echte manager ze!!
    De drie mannen (Vital,Danté en ik)zijn op stap geweest.Een optreden van Steve Vai,t'was natuurlijk geen reggea maar ze zijn toch zo tof geweest om het te appreciëren ;/) k'Vond het zelf nu ook niet zo TOP maar we zijn toch eens weg geweest,voor herhaling vatbaar.
    Allez tot de volgende en dikke virtuele knuffels.
  2. M en w:
    12 september 2013
    Bedankt mannekes voor de leuke reacties al!
    Leuk dat jullie ons volgen! We proberen hem zo goe mogelijk upto date te houden ;)!
  3. Mams:
    12 september 2013
    Al even gaan piepeloeren naar jullie 2de reisverslag: t'is zo zalig als op m'n boekske inslapen.