Sri Lanka 3

15 september 2013 - Arugam Bay, Sri Lanka

12 september zijn we op safari gegaan in Minneriya-Girretale sanctuary. We deelde de jeep met Jacob (van de Tsjechische Republiek), dit maakte de huur van de jeep wat goedkoper ;).
Aan de ingang van de safari pikten we een gids op die vrijwillig voor het park werkt. Deze moesten we in principe niet betalen maar een beetje fooi was altijd welkom. Al snel bleek dat hij veel kennis had van het park en de dieren, waardoor we eens zoveel luitserde naar hem. Hij leidde ons naar de speciale plekjes waar minder toeristen kwamen.
De dieren die we zagen zijn verscheidene vogelsoorten, een krokodil, verschillende soorten apen, jakhalzen (zeldzaam daar), 2 soorten buffels en olifanten.
Op het einde bracht hij ons naar de "elephant gathering" waar de verschillende olifanten kuddes samenkomen om om te beurt te baden in het meer. Er stonden zowat 200 olifanten in en rond het meer. Door de tientallen jeeps die rond de olifanten stonden om fotos te trekken werden ze onrustig en vielen ze soms aan. Naar ons gevoel was het meer een toeristische atractie dan een natuurreservaat waar de dieren onder leden. Onze gids heeft tevergeefs geprobeerd om de andere jeeps zo goed mogelijk uit de comfortzone van de olifanten te houden, daarom gaven we hem een goede fooi ;).
De volgende dag vertrokken we weer voor een lange rit met de bus richting Arugam bay. We hadden een leuk plekje gevonden om te verblijven in een reisgids van andere mensen (aangezien we er zelf gene hadde). We slapen hier nu in een boomhut en voelen ons echte bosjesmensen.
Het is hier een waar surfparadijs met mooie stranden en de perfecte golven. We hebben de golven al proberen te temmen waarbij Wouter zijn kuiten en knieholten stevig verbrand waren en Michelle wrs die dag iets verkeerd heeft gegeten ( jaja het is al zover), maar geen zorgen,ik zit al aan de houtskoolpilletjes ;). Michelle had 1 dag langer nodig om te recuperen, en wouter is dan maar een lange spannende onderbroek gaan kopen, om verdere brandwonden te vermijden. vandaag ging het al vlot.
de dag dat M ziek in haar hutje lag, heeft W een aangename babbel gehad met een lokale persoon (Harry baba gekend onder de mensen hier) over de tsunami en de gevolgen alsook over het geloff en de kracht die hij eruit heeft gehaald. We hebben hem een gulle gift gdn waardoor hij ons iets wou teruggeven. Morgen gaan we met zen 3en de omgeving verkennen met hem als gids en worden we uitgenodigd bij zijn moeder voor een etentje. We zien er al naar uit!!!
Vervolgens gaan we de dag waarsch afsluiten met nog een surfpoging.